Sidi Motorlaarzen

Geschiedenis

In 1960 begon Sidi als werkplaats van sportschoenen voor in de bergen. In 1970 begon Sidi zich te specialiseren in het maken van fietsschoenen en motorlaarzen voor on- en ofroad motorrijden. Dino Signori, de oprichter van Sidi, heeft zijn passie voor fietsen gecombineerd met meer dan 50 jaar ervaring in de productie van innovatieve sportschoenen. Dankzij deze passie en een diepe, intuïtieve kennis van het bedrijf is Sidi uitgegroeid tot marktleider in fiets- en motorschoenen.  Na een half decennium maakt Sidi's unieke balans tussen traditie en innovatie, stijl en comfort, Sidi sportschoenen uitzonderlijk in de branche. Het Sidi logo, dat de sterke identificatie tussen het bedrijf en de oprichter benadrukt, het logo begon als de initialen van de oprichter Dino Signori. In 1974 werd het logo ontworpen die we tot op de dag van vandaag nog steeds kennen met de toevoeging van het vortex symbool dat kracht en beweging vertegenwoordigt. Met een eenvoudig logo, is het Sidi merk een van de meest herkenbare en bekende merken in de markt.

Missie

Tradities, waarden en betrokkenheid in combinatie met een internationaal distributienetwerk maakt Sidi een bedrijf dat over de hele wereld aanwezig is. Vanwege de garantie op topkwaliteit zijn er miljoenen atleten die kiezen voor Sidi schoeisel. Sinds 1960 heeft Sidi onderzoek gedaan naar de beste en nieuwste ontwikkelingen in motor- en fietsschoenen. Hierdoor worden er telkens nieuwe collecties uitgebracht die voorzien zijn van de nieuwste technische toevoegingen om het maximum aan betrouwbaarheid en comfort te bieden.

De combinatie van innovatie met een halve eeuw aan ervaring; het merk Sidi roept een passie op die verder gaat dan dat van alleen een bedrijf.